Nový rok vo Vietname

Príjemná pláž na najväčšom vietnamskom ostrove Phu Quoc.

Silvestra sme strávili v treťom najväčšom vietnamskom meste Hai Phong. Prišli sme sem pozrieť nášho kamoša Dannyho, s ktorým sme cestovali v Mongolsku. Spoločnosť nám robila aj jeho Anča a neskôr aj pár ďalších cudzincov, ktorí sa tu tiež z nejakého dôvodu absolútne stratili. Oslavovať Silvestra vo Vietname nie je žiadna veľká párty; nie je to prakticky žiadna párty. Preto píšeme o Novom roku.

No a kde by som sa asi tak ja mohol zobudiť po silvestrovskej noci? Nooo jasné, že na zemi, voľne pohodený v priestore, zabalený v bundách! Však klasické novoročne vstávanie – vo Vietname, o ôsmej ráno, bez opice! Balíme kufre, v tichosti sa rozlúčime so spáčmi a poberieme sa na letisko. V Hai Phongu je asi najexpresnejšie na svete. Keďže nenávidíme všetky letecké spoločnosti, ideme tam s dostatočným predstihom, aby nás pustili do lietadla (aj bez nadväzujúcej letenky kdesi do čerta, aby sme nááhodou nechceli zostať vo Vietname navždy – toto sa reálne stalo pri ceste na Taiwan). Na raňajky si doprajeme s prepáčením zasraté instantné nudle. Naozaj tam nič nemali… Porušil som svoj sľub, že tento hnoj do seba už nedám. A hneď na Nový rok! Inak let je celkom v pohode. Dovolím si presadnúť k únikovým dverám, letuška ma upozorňuje aby som ich naozaj neotváral 🙂 Miesta tam bolo brutálne veľa a tak je to jeden z najlepších letov! Až do momentu pristávania, keď začalo lietadlom hádzať ako s pilotom po silvestrovskej noci. Nemám rád lietadlá od dnes.

Po prílete na najväčší ostrov vo Vietname, Phu Quoc, nás preplieska veľká vlhkosť a teplo. Konečne, po 113. dňoch FasaTrasy. Akurát, že si to pomaly chceme rozmyslieť a letieť naspäť :). Pred letiskom na mňa už mávajú predavačky taxíkov až som z nich celý nesvoj koľko pozornosti mi venujú. Trhajú sa o mňa ako o čerstvé francúzske bagetky. Taký som chrumkavý! Taxík nás opäť odvezie bez zbytočných naťahovačiek za lokálne ceny, nie za dvojnásobne „this is the real price, bro“ ceny s cudzineckou/prisťahovaleckou prirážkou. A ten hostel! Fajnovučký, s čajom pivkom každý deň o piatej zadarmo, stolným futbalom, biliardom, rooftopom a neviem ešte čím. Dáme obed, krásne naservírovaný burger v knedle! Potom knedlíme na pláži, neskôr obdivujeme západ slnka zo strechy hostela. Ideme späť s pocitom dobre vybranej destinácie.

Na večeru si vyberáme zaplnený podnik – lebo keď je zaplnený, tak tam varia dobre! Nikto si nás nevšíma, možno je to posledným stolom “za rohom” reštaurácie. Jedálny lístok si teda idem zobrať sám, objednať si tiež idem sám – prečo by som riskoval príchod čašnícky za 20 minút. Za 20 minút však namiesto jedla príde tá zabudnutá čašnícka, s otázkou, že čo si objednáme? Postupne došlo kura bez ryže, potom baklažány a nakoniec ryža ku kuraťu. Nebol by to problém keby to nebolo v oddelených intervaloch 5-10 minút. A prvé jedlo pritom doniesli po hodine čakania! Šťastní sme.